fredag 21 februari 2014

Den bra diskussion trots att jag inte läste boken

Idag hade vi vår första litteraturdiskussion. Alla delade med sig av sina tankar som fått under läsningen. Det var intressant kan man veta vad andra tänkte.

Jag berättade inte så mycket eftersom jag bara läste kapitel ett och två. Jag känd lite ledsen för att jag inte kan följa Stina och mina klasskamrat. Men jag var lycklig för att alla pratade mycket om boken, så jag fick massor information av boken. Det blir lättare innan jag läser den. Jag kände bara lite till Ove. Ove var en allvar gammal man och alltid kontrollerar vad sina grannar gjort. Jag vet inte vad ska händer senare i boken,men jag gissar att Ove inte enda är en otrevlig man.

Under diskussionen var det flera tankar som intresserade mig. Till exampel när de berättade om hur lika Ove och hans pappa är blev det kul. Över två av dem tror att deras någon släkting är lika Ove. Men jag tänker på det som om man måste hitta någonting från en man att jämföra med Ove kan man abslut få några som är lika Ove, eftersom när man kommenterar om en man finns det en grundregel som alla har kommit överens som hur man gör är det rätt och vad man säger är det fel mm, eller hur?

Jag tycker att diskussionen var givande. Det var också intressant att ta del av vad andra tyckte och tänkte om Ove, samtidig fick jag reda på mycket information av boken trots att jag inte hann läsa.

2 kommentarer:

  1. Kul att du fick så mycket ut av diskussionen! På fredag är det dags igen. Det ska bli spännande att höras allas tankar. Under nästa vecka kommer vi att arbeta med boken på alla lektionen för att hjälpa alla med förståelsen.

    SvaraRadera
  2. Tack ni besökt. Jag hoppas att jag kan följa ni.

    SvaraRadera