torsdag 20 februari 2014

Den gången blev jag glad

Det är många tid att man kan vara glad i sitt liv som när man ser sina föräldrar som är stolt över sig eller när man är till samma med sina vänner och familjen. Men inga är större lyckan än hittat riktig lov. Det är jag i alla fall. Den tiden som jag träffade min fru först gången blev jag verkligen glad. Hon var mycket vackert och hon verkar vara snäll på mig. Jag kunde inte ta mina ögon borta henne och jag håller mig att tänka vad jag skulle prata med henne. "You are very beautiful !" sa jag. Men hon tittar otroligt på mig. Hon litade inte att jag var verkligen intresserad på henne. Men jag visade henne att hon var den enda kvinna för mig när vi pratade varandra mer. Varje gången såg jag henne slogs mitt hjärta snabbt och jag känd mig mycket lycklig när jag såg hennes ögonen och jag var så nära hos henne. Jag försökte att komma ihåg allt vad hon pratade med mig för att jag vill veta allt om henne. Men det tillfället som våra först tidsbeställning i en lugn park var vi höll händerna att promenera, blev jag slutligen glad när hon medgav att hon också tyckte om mig och kysste mig. Jag lutade mig nära hennes öra och viskade "Jag vill vara hos dig i mitt hela liv", hon log mot mig. Då mitt hjärta flög och jag kund inte tänka någonting utan henne. Det var den första tiden blev jag mycket glad.

Hos henne upplevat jag stora lyckliga många gånger som när hon träffade min föräldrar och familj, när vi var gift varandra, kände jag mig välsignad för att jag kund träffa henne.Andra gången blev jag glad var när jag kom hem från SFI och såg min fru vänta på mig, det var lite tårar i hennes ögonen. Jag tror att någon hemsk sak hände. Men hon pratade om mig att hon besökt läkare och läkare sa att du var gravid. Då känd jag mig att hjärtan nästa stoppade eftersom jag inte tänkte att den stora nyheten kom plötslig. Min första reaktion var att skratta och krama ömt henne och kyssa "mor" och mitt barn. Den dagen gick vi ut till en restaurang. Vi åt och firade att vi skulle bli föräldrar tillsammans.

De två gånger var mina stora glädjen. Jag hoppas att det kund  komma flera i mitt liv. Till exempel när min son födde kommer jag att se hans ansikte första gången och försöker hitta några lika oss från honom. Jag föreställer mig hur jag skulle känna att det första gången ler han mot mig eller kallar mig "pappa", den första tiden behöver han mig. Jag känner mig verkligen glad och optimistisk genom bara tänker på det. Sanningen är att mitt liv är riktigt bra och fyller med de goda stunderna i förbi, nu och framtiden och jag är välsignad.

2 kommentarer:

  1. Det var jätte vacker historia passar det till en bra film........

    SvaraRadera
  2. Ha Ha! Tack ni besökte. Om det kan göra en film abslut blir du direktören.

    SvaraRadera