söndag 16 februari 2014

Dramatisering av när Ove köper en dator

Idag spelade vi dramatisering " när Ove köper dator." Det var kul att dramatisera efter läste boken.

Stina delade oss till två grupper. Jag och Thwe Thwe Oo var en samma grupp. Jag skulle spela i rollen som Ove. Jag hade läst först kapitlet av boken flera gånger. Jag förstod vad är Ove.

Först skrev vi flera meningar som hur Ove och expediten pratar varandra. Sedan lärde Stina oss hur uttalade. Det fungerade bra. Väl preciserade var den andra gången. Vi spelade hos mycket känslorna och vi pratade mer flytande än först. Det var en mycket bra känsla, kund jag direkt prata svenska utan alltid byggt meningen för lång tid i huvudet.

Genom den här övningen kan jag lätt att komma ihåg hur man säger eller behandlar några situationer. Det var en bra sätt för att lära svenska, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar