söndag 2 mars 2014

Vad rättighet ni har att döda de oskyliga männen

Stora av de som lever i kina har ett vanligt liv. De jabbar hård varje dag för att kunna liv länge eller kunna försörja hela familj. De tjänar pengar genom sina egna händer. Vad har de gjort fel?

Den första mars 2014 inträffade en terrorattack i Kunming tågstationen (Kunming är en stad av kina) i KL 21.30. Minsta tio angripare med kniv och samma svarta kläder rusade in tågstationen och attackerade vem som helst. Hittills är de 29 oskyldiga män döda och de 142 oskyldiga män skadades.

Jag tänker alltid på att vad de som var dödas och skadades har gjort fel? De skulle bara köpa ett biljett att komma hem att träffa deras familj, de skulle bara komma tillbaka arbetsplats, men ingen vet att de skulle dödas där även inte hinner säga Hej då till deras barn eller föräldrar sista gången.

 Vem är de angripare? Vadför gjorde de? För vad som politik, religion,pengar även "deras rättighet", det spelar inte roll. Jag vill bara fråga dem att vad rättighet ni har att döda de oskyldiga männen.

3 kommentarer:

  1. Vad arg jag blir när jag läser om dessa händelser. Precis som du ställer jag frågan: Varför? Hur tänker människor som dödar och skador oskyldiga människor?

    SvaraRadera
  2. Tack ni besökt !
    Jag kände mig bara sorg. hur dum kan man bli? Jag har aldrig tänkt vad det skulle inträffat i Kina.

    SvaraRadera
  3. Ja Cai alla har samma fråga varför nästan alla länder i världen där dödar oskyldiga som en enkel sak...

    SvaraRadera